.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روحانی در 100 روز نخست چه خواهد کرد؟

نشریه فارین پالیسی در مطلبی با اشاره به مشکلات حسن روحانی در ابتدای شروع کار دولتش، تحلیلی از مجموعه اقدامات احتمالی وی در اقتصاد و همچنینی سیاست خارجی به دست داده است. این مطلب همچنین به واکاوی ویژگیهای کابینه دولت روحانی به شکلی مختصر پرداخته است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تابناک، فارین پالیسی در مهمترین بخشهای مطلب خود آورده است که: حسن روحانی 3 آگوست (12 مرداد) دولت را در دست میگیرد اما در 100 روز ابتدای کار خود با یک دستور کار سخت روبرو است.

 روحانی پیش از این شروع به تعدیل انتظارات کرده است. وی در مجلس و روی به نمایندگان اظهار کرد که وضعیت اقتصادی ایران به شدت وخیم تر از آن چیزی است که مسئولان دولت فعلی اعلام میکنند.

وی تورم کشور را 42 درصد اعلام کرد و اشاره کرد که برای اولین بار بعد از انقلاب اقتصاد ایران برای دو سال متوالی منقبض شده است. همچنین بودجه جاری یکی دیگر از نگرانی های دولت روحانی را تشکیل میدهد.

موانع بزرگی که بر سر راه روحانی قرار دارند از جمله ارزش پول ملی که در نوسان بوده و به شدت کاهش یافته است و همچنین کاهش درآمدهای نفتی است که هزینه خدمات اجتماعی همچون یارانه ها را به شدت افزایش میدهد.

اما برای بر آمدن از پس این اقتصاد، روحانی نیازمند یک کابینه توانا و قابل اتکاء است. هنوز برای تعیین کابینه وی زود است، اما میتوان گفت که وی متمایل به استفاده از سیاستمداران سابق از حزب کارگزاران است.

اگر برداشتن تحریم ها اولویت روحانی باشد، وی به سرعت اقدام به جایگزینی سعید جلیلی در مذاکرات هسته ای خواهد کرد. لحن کلام تیم جدید نشانه مهمی برای قدرتهای غربی خواهد بود. همچنینی این مقام به اندازه هر مقام دیگری در کابینه اهمیت خواهد داشت زیرا مستقیما با اقتصاد ایران در ارتباط است.

قدرتهای غربی به دنبال این امر هستند که ببینند آیا روحانی به دنبال ایجاد حرکتی در مذاکرات هست یا خیر؟ سعید جلیل در بین قدرتهای غربی به این مشهور است که حتی یک اینچ هم حرکت نمیکند! برای یک رئیس جمهور به دنبال سر و سامان دادن به اقتصاد تغییر لحن کلام بر سر میز مذاکرات نکته مهمی است زیرا در غیر این صورت تصویب تحریم های جدید یک نکته غیر قابل انکار است. روحانی به رای دهندگان قول داده است که حق هسته ای ایرانیان را حفظ کرده و همچنین روابط ایران با سایر کشورها را بهبود دهد، این دو مسئله از هم غیر قابل تفکیک هستند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.503 seconds.